Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Η ολική αλλαγή... πολιτικής στην Μπαρτσελόνα – Διαφήμιση ακόμα και στο εσωτερικό της φανέλας

 Η ολική αλλαγή... πολιτικής στην Μπαρτσελόνα – Διαφήμιση ακόμα και στο εσωτερικό
Η Μπαρτσελόνα τα τελευταία πολλά χρόνια αποτελούσε το πρότυπο του αθλητισμού, όσο τουλάχιστον αφορά το ποδόσφαιρο. Με το δικό της μοναδικό στυλ παιχνιδιού, με μικρά παιδιά στις ακαδημίες να εξελίσσονται συνεχώς σε παίχτες παγκόσμιας κλάσης και με τρόπαια να εμπλουτίζουν το μουσείο της. Σε όλα αυτά, οι φίλοι του συλλόγου από τη Καταλονία, είχαν να προσθέσουν το γεγονός πως η αγαπημένη τους ομάδα εστιάζει αποκλειστικά στο ποδόσφαιρο, αγνοώντας, τα επιφανή τουλάχιστον, διαφημιστικά.

Ολες οι εμφανίσεις της Μπαρτσελόνα μέχρι δυόμιση χρόνια ήταν η ατόφια διαφήμιση του ποδοσφαίρου. Χωρίς διαφημίσεις σε κανένα σημείο της φανέλας του, ο καταλανικός σύλλογος σου έδινε το προνόμιο να απολαμβάνεις αποκλειστικά τις μπλε και κόκκινες ρίγες καθώς οι παίχτες του βρίσκονταν εν ώρα δράσης. Παρόλο που για χάρη της αγωνίζονταν αθλητές με υψηλότατα συμβόλαια, έδινε την αίσθηση πως η ίσως καλύτερη ομάδα του πλανήτη ήταν εν μέρει ενάντια στο σύγχρονο τρόπο αντιμετώπισης του ποδοσφαίρου, που θέλει τις ομάδες να επικεντρώνονται στο επιχειρησιακό κομμάτι αντί για το αθλητικό.
Ακόμα καλύτερα, έδινε την αίσθηση της οικογένειας. Οι παίχτες παίζουν καλά, πληρώνονται ακόμα καλύτερα και όλα κυλούν μέσα στα πλαίσια της ομάδας. Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Μπαρτσελόνα επέλεξε να προβάλει κάποιο λογότυπο στη φανέλα της την αγωνιστική σεζόν 2007-2008. Ωστόσο, αυτό δεν έφερνε κέρδη στο σύλλογο καθώς ανάμεσα στη ριγέ φανέλα εμφανιζόταν το σήμα της Unicef. Ηταν μια φιλανθρωπική πράξη των μπλαουγκράνα με σκοπό να ενισχύσουν τον οργανισμό.
Ωστόσο, το λογότυπο στη φανέλ
α πρέπει να ενθουσίασε τους παράγοντες της Μπαρτσελόνα που μετά από τη τετραετή συνεργασία με τη Unicef προχώρησαν σε άλλη μια πρωτοποριακή κίνηση για το σύλλογο. Το 2012 η Μπαρτσελόνα παρουσίασε τη νέα της φανέλα, που για πρώτη φορά στην ιστορία του συλλόγου περιείχε κανονική διαφήμιση. Η Qatar Foundation δελέασε με την αστρονομική προσφορά της τον Σάντρο Ροσέλ, και έτσι κατάφερε να βάλει το λογότυπο της στη φανέλα της πιο δημοφιλούς ομάδας.
Δύο χρόνια μετά, οι Μπλαουγκράνα κάνουν ακόμα μια καινοτομία, προχωρώντας σε μια συμφωνία που ως τώρα δεν έχει πραγματοποιήσει άλλος σύλλογος. Οπως παρουσίασε, οι φανέλες της ομάδας θα έχουν διαφήμιση ακόμα και στο εσωτερικό τους. Η συμφωνία είναι ανάμεσα στους πρωταθλητές Ισπανίας και στην Intel η οποία τοποθέτησε το σήμα της χαμηλά στο εσωτερικό της φανέλας, με στόχο να εμφανίζεται σε πανηγυρισμούς ή σε φάσεις που για κάποιο λόγο αυτή γυρίζει ανάποδα.
Από αυτή τη συμφωνία η Μπαρτσελόνα θα ενισχύσει τα ταμεία της με το ποσό των 3.630.000 ευρώ ετησίως. Είναι ένα είδος διαφήμισης που πιθανότατα να ακολουθήσουν και άλλοι σύλλογοι, όμως κάνει εντύπωση το γεγονός ότι η ομάδα που για πολλά χρόνια αρνιόταν προσφορές επί προσφορών, πλέον καινοτομεί στο τομέα του μαρκετινγκ.
Δείτε τη νέα διαφήμιση στο εσωτερικό της φανέλας των πρωταθλητών Ισπανίας:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου